donderdag 28 augustus 2014

Back to school! Opleiding DressCoach

 
















Nu de vakantie voorbij is ga ik zelf ook weer naar school!
Natuurlijk start ik na de vakantie weer met het lesgeven als docent beeldende vorming/ kunst op de middelbare school.
Ik heb daar erg veel zin in. In mijn ogen is het goed om even vrij te zijn. Maar is "een grote vakantie" ook zwaar overschat. De oplossing? Het hele jaar leuke dingen doen, en bewust zijn van je time management.

Maar waarover ik jullie meer wil vertellen...
"Ik ga zelf ook weer naar school!"
Ja zelf in de schoolbanken zitten als student.
Ja serieus!
Ik ga een opleiding doen; namelijk de opleiding als "Dress Coach"!
Super Exited natuurlijk.

De lesstof

Ik ga het vak van DressCoach leren.
Ik had al een tijdje zin om iets nieuws te leren.
Mijzelf en anderen aankleden doe ik op gevoel, zeker niet volgens de regels. En soms maak ik er maar een potje van.
 Dat noem dan mijn "eigen stijl"
Het lijkt me leuk eens iets meer te oefenen en leren op dit gebied.
Na de cursus zal blijken of ik ( naast mijn vaste baan als docent) er mee door wil gaan.
In eerste instantie lijkt het mij gewoon een verrijking op persoonlijk vlak.
Na de cursus kan ik als zelfstandig dresscoach of personal shopper aan de slag. Dus wie weet.
In ieder geval lijkt het mij voor mijzelf gewoon een hele mooie en leuke ervaring.

De juf!En dan heb ik het niet over zomaar een juf,
Het is Glancy van Elst.
Glancy heeft zelf al negen jaar ervaring als DressCoach

Haar aanpak spreekt mij enorm aan; het is de van binnen naar buiten methode.
Wie zegt dat fashion iets oppervlakkigs is heeft het in mijn ogen mis. Een outfit kan zoveel voor je innerlijk doen. Maar je innerlijk ook voor je uitterlijk.
Daarom begint Glancy altijd met een oprechte belangstelling voor de klant. Ze vraagt maar luistert ook vooral.
Glancy is er van overtuigd dat een aansprekende fysieke uitstraling aan de binnenkant begint! Straalt dat gevoel door, dan kun je beginnen met het aankleden van de buitenkant, een verhaal op zich.

Interessant niet waar?
Zaterdag 6 september begin ik al met de cursus.
Wil jij ook nog meedoen?  Volgens mij kan het nog!?
Hieronder wat meer informatie:


Vierdaagse opleiding Dresscoach
 De 1e opleiding is op de volgende dagen: 6, 13 en 20 september met op 4 oktober de examendag.
De 2e opleiding is op deze dagen: 1, 8 en 15 november met 29 november de examendag.
Waar? De Glazen Ruimte in Maarssen (gratis parkeren).
Jouw investering: € 1.425 (ex btw). Werkmaterialen, drankjes, hapjes en lunch inbegrepen.
Meer informatie vind je ook via deze link

Het zou gezellig zijn als meer meiden zich nog opgeven, gaan we samen back to school! Ik zou dat erg gezellig vinden, dus stuur me even een berichtje als jij ook mee gaat doen!
Groetjes

Suzanne van Haaster www.sundaymonday.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten