woensdag 3 september 2014

City trip Antwerpen inclusief review van Het Keyzer hotel.


“Alone in Antwerpen” Deel 1
























Daar ging ik dan, alleen naar Antwerpen.
Een jaar of 10 geleden ben ik al eens alleen naar Indonesië gegaan. Daarna heb ik nog veel van de hele wereld gezien, maar heb ik nooit meer in mijn eentje een reisje gemaakt.
Als Indonesië goed ging, dan moest dit toch ook lukken?
Antwerpen, zo gepiept, in anderhalf uur van deur tot deur.
Aldus mijn verstandelijke kant.
Mijn emotionele kant dacht er heel anders over. Waarom wilde ik dit ook alweer? Hoe je het ook bekijkt, het is gezelliger met iemand samen.
Natuurlijk kan ik dit, maar ehm? Moet dit leuk zijn? Gezellig enzo? Smoesjes lagen op de loer, maar kregen geen kans meer.
Ticket voor trein was geboekt en ook mijn hotel had ik al betaald.
IK MOEST. Ik gaf een denkbeeldige schop onder mijn eigen kardashian kont en Hupsakee, dit zou me goed doen. Drie dagen twee nachten, even helemaal alleen weg. Er waren vriendinnen die aan hadden geboden om mee te gaan. Maar dat wilde ik nu juist niet.
Alleen reizen, is toch iets anders. Een vak apart, en dit vak wilde ik leren!
Om een lang verhaal kort te maken. Ik wilde mijzelf uit dagen.
Grote tas ingepakt; de reis kon beginnen.




















Na een korte reis stapte ik bij aankomst op station Antwerpen direct in een andere wereld.
Niet voor niets is het station van Antwerpen door de Amerikaanse Nieuwssite
Mashable uitgeroepen tot mooist treinstation ter wereld , even rondlopen en genieten van het prachtige  station en daarna was het tijd om naar mijn hotel te lopen.




















De Keyser Hotel ****

Het hotel waar ik logeerde was echt maar 100 meter van het centraal station in Antwerpen.
Hierbij mijn hotel review
De kamer  7.0
Ik vond de kamer kleiner dan wat je van een vier sterren hotel zou mogen verwachten. Voor de prijs had ik geen mega suite verwacht, maar dit was echt wel heel klein. ( Veel kleiner als bovenstaande foto die ik van de hotel website af plukte)

Het bed 6.0
Pluspunt; veel kussens.
Minpunt veel te zacht bed en matras, ik kreeg er rugpijn van.
Maar smaken verschillen.

Hygiëne 7.0
Prima, al vond ik de badkamer niet zo super schoon. En de bad knop was roestig, en kon je zo van de muur af trekken.
Wel fijn dat ze iedere dag schoonmaakten.

Badkamer 6.0
Niet zo schoon, en een mega klein bad hoewel ik weet dat ik voor een vrouw erg lang ben, ik lag bijna met mijn knieën in m’n nek, bovendien waren de knoppen van het bad kapot.
Omdat ik thuis geen bad heb had ik mij hierop erg verheugd en was dit wel een tegenvaller.

Multimedia 6.5
Heel fijn dat er gratis Wi-Fi was, maar als je je tv thuis mist weetje dat je of een vreselijk verwend kreng bent, of je tv thuis gewoon te mooi is. Wat wennen gadgets dan toch snel. Ik ben nog steeds erg blij met de tv die ik van Samsung heb gekregen, nadat ik een ontwerp wedstrijd op Instragram won. Zelf had ik nooit een dergelijk dure smart tv gekocht, maar nu in het hotel miste ik mijn tv-tje wel.
Conclusie “I love Samsung”

Service 7.0
Aardige mensen, al gooide de blonde receptioniste de laatste dag hard met mijn tas, en daar zat een laptopje in. Het bad was kapot ( geen warm water) dus kreeg ik direct een nieuwe kamer.
Compliment over mijn nagellak viel ook goed.

Ontbijt 8.0
Kun je fout gaan met lopende buffetjes? Bij mij niet! Ik houd er heel erg van.
Een van de leukste en meest relaxte dingen in een hotel.

De ligging 10.0
100 meter van het prachtige centraal station Antwerpen, is niet alleen handig met zware koffers en of tassen bij aankomst. Het is voor meisjes zoals ik ook erg handig na een lange dag verdwalen. Je kunt altijd vragen waar het centraal station is, bijna iedere lokale Belg weet dit.
Simpel en doeltreffend.

De prijs 7.0
Ik betaalde 65 euro per nacht inclusief ontbijt; ik vond dat wel prima.

4 Sterren?
Natuurlijk ik wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, daarom had ik bij dit  4 sterren hotel verwacht dat het bad groter zou zijn, en ook had ik “Over all” wat meer luxe verwacht.
Ik vind dit geen 4 sterren maar een 3 sterren hotel.
J
Al met al was ik tevreden, vooral de prijs,  het ontbijt en de ligging springen er uit.

Lees hier Antwerpen deel 2 !
Groetjes
Suzanne van Haaster www.sundaymonday.nl



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten